Wat jouw medewerkers kunnen met de Fan App? Lees deze real life story.

Het begint met het downloaden van de app….

‘Van jouw manager hoor je dat jouw organisatie aan de slag gaat met de Fan App. Schijnbaar is dit een app waarin je elke dag beter wordt in je werk én meer fan wordt van je werkgever. Het zal je benieuwen! Downloaden maar, en kijken wat ze voor je in petto hebben.

De eerste indruk

Je ziet op de communicatie tijdlijn direct allerlei berichten; de algemeen directeur heeft een kort berichtje geschreven om je welkom te heten in de app, je manager heeft een leuke visual geplaatst met de doelstellingen van de afdeling en een collega vraagt wie zin heeft om een avondje te bowlen met het team. Fijn om zo makkelijk met elkaar in contact te staan vind je; je staat tenslotte op de werkvloer en hebt geen pc waardoor je vaak het gevoel hebt dat je van alles mist.

Hé wat leuk, je krijgt een chatbericht van je collega Anne, die vraagt of alles is gelukt met het downloaden van de app. Je hoorde Anne laatst al vertellen dat ze zich had opgegeven als app-ambassadeur; dit hoort vast bij haar taken.

Volg een snelle training

Verder kijkend in de app zie je dat er verschillende 5-minuten trainingen vanuit de organisatie voor je klaar staan. Door middel van korte filmpjes en een spel leer je in no time wat je moet doen als je een klant met een klacht tegenover je krijgt, maar ook hoe je de omzet kunt verhogen. Ook leer je alles over het gewenste gedrag dat jouw organisatie wil zien. Die kernwaarden, daar had je weleens iets over gehoord, maar ze komen nu pas daadwerkelijk tot leven voor je!

Na het doel van drie 5-minutentrainingen ben je overtuigd; dit scheelt je weer een dagdeel training in een klasje én je hebt er nog wat van opgestoken ook! Na het afronden van de training zie je dat er op de tijdlijn een opdracht voor je klaarstaat waarmee je het geleerde direct in de praktijk moet gaan brengen. Spannend!

Ga de challenge aan met je collega’s!

Je ziet dat er ook een battle klaar staat; wat zou dat zijn? Je leest dat er verschillende battles georganiseerd gaan worden in de app. De eerste battle is een productbattle; in een aantal korte vlogjes leer je van alles over bijverkoop en een specifiek product; de opdracht die hierop volgt is je duidelijk; jij mag met je collega’s keihard je best doen om de maandprijs in de wacht te slepen door dit product zoveel mogelijk te gaan bijverkopen. Een avondje stappen op kosten van de baas; daar gaan jullie natuurlijk voor! Anne vertelt je dat de app moet gaan bijdragen aan zowel omzet- als productiviteitsdoelstellingen en dat de resultaten via de app gedeeld zullen gaan worden. 

Dat is nog eens leuk leren!

Alles op een rijtje

Op de documentenpagina zie je verschillende documenten staan. Dít is handig; nu hoef je niet bij elke vraag die je hebt je leidinggevende lastig te vallen want alles dat je wilt weten over regels, procedures, hr-zaken; je vind het makkelijk terug door middel van de zoekfunctie. 

Geef elkaar feedback!

Hé; wat krijg je nu binnen? Anne heeft jou feedback gegeven op de kernwaarde ‘positiviteit’. Je hebt vijf sterren gekregen, Anne vindt dat je een positieve voorbeeldrol vervult op de afdeling en geeft als tip dat je kritisch mag zijn op de inhoud van de app. Je klikt direct op de feedbackmodule in de app om Anne ook feedback te geven.

Na een week met de app in de weer geweest te zijn -in je vrije tijd nota bene, zo leuk vind je het- ben je overtuigd. Je ziet een poll in de app waarin wordt gevraagd om ambassadeurs; medewerkers die het leuk vinden om leercontent te gaan maken door bijvoorbeeld korte quizzen te maken of vlogs te gaan opnemen. Dat is echt iets voor jou! Je geeft je op, krijgt een vlogworkshop en gaat Anne helpen om van de app op jouw afdeling een daverend succes te maken. 

De maanden na het downloaden van de app merk je dat de app jou in staat stelt om je werk beter te doen. Je betrapt jezelf er ook op dat je meer trots bent op de organisatie en dit rondvertelt aan je vrienden; je wordt steeds vaker betrokken, weet waar de organisatie voor gaat en wat daarin van jou wordt verwacht, ziet dat nieuwe collega’s door de app effectief worden klaargestoomd voor hun nieuwe werk en merkt dat je collega’s zich beter geïnformeerd, betrokken en gewaardeerd voelen. Fan van de Fan App!’

Wil jij ook één platform voor jouw organisatie waarin onboarding, interne communicatie en online leren samenkomt? Waar je direct zelf mee aan de slag kunt om iedere dag meer medewerkers tot merkambassadeur te maken? Download nu de demo!