Loading...
Nieuws 2017-09-20T13:00:56+00:00

Lancering Fan-ergie label voor 7 miljoen fans van werk en merk

Fan Factory heeft tijdens de 2e editie van ‘Fan-ergize Your Enterprise!’ op 12 september jl. de eerste vier Fan-ergie labels uitgereikt aan organisaties die aantoonbaar hebben geïnvesteerd in medewerkers die écht het verschil maken en zo hun organisatie laten excelleren.

De medewerkers van deze organisaties zijn fan van hun werk en merk en laten daardoor de organisaties excelleren. Met hun labels zetten zij als eersten binnen hun branches de norm voor andere organisaties en zorgen zij dat hun fans kleur geven aan hun organisatie en hét verschil kunnen maken in hartverwarmende dienstverlening. Gasten, klanten, cliënten of patiënten komen hiervoor graag terug en vertellen dit door aan familie, vrienden en kennissen. Dit vormt uiteindelijk de katalysator voor winstgevendheid en duurzame groei. De vier organisaties in vier branches die de labels in ontvangst hebben genomen zijn: ’s Heeren Loo (categorie zorg), Isala (categorie ziekenhuis), Europe Hotels Private Collection (categorie hotels) en The Colour Kitchen (categorie sociaal ondernemen).

Het label laat zien hoeveel energie oftewel Fan-ergie er in de organisatie zit om te kunnen excelleren. Op de dimensie passie en plezier (bijdrage aan het werkgeluk van het individu) in relatie tot de dimensie professie en prestatie (bijdrage aan het succes van de organisatie) wordt met het label aangegeven hoe organisaties hierop scoren. Ook wordt duidelijk hoeveel procent van de medewerkers fan is van de organisatie. Het is niet alleen voor medewerkers en potentiële nieuwkomers op gebied van employer branding een bewijs, maar ook voor goed werkgeverschap. Gasten, klanten, cliënten en patiënten zien bij de voordeur al of de voorwaarden aanwezig zijn voor goede service, voor onvergetelijke herinneringen. De correlatie tussen Fan-ergieke medewerkers en excellente dienstverlening is immers allang wetenschappelijk bewezen.

Het Fan-ergie label is ontwikkeld om in zeven jaar, in zeven werelddelen (inclusief de maan), zeven miljoen mensen – zowel medewerkers als gasten, klanten, cliënten of patiënten – fan te maken van werk en merk waardoor organisaties aantoonbaar kunnen en zullen excelleren van middenmoot naar excellent.

Dé succesfactor binnen de dienstensector zit vooral bij mensen die hét verschil kunnen maken in hartverwarmende dienstverlening. Een economie van dienstverlening waarin je, als mens, niet alleen iets levert, maar waarin je ook iets betekent voor een klant. Ongeveer 70% van de Nederlanders werkt vandaag de dag in de dienstensector en naar verwachting neemt dit percentage alleen maar toe.

ÉÉN APP VOOR JOUW ORGANISATIE!

Intern communiceren, leren en continu meten!

Download nu de Fan App demo versie en laat je inspireren:

DOWNLOAD HIER DE FAN APP DEMO

QB HOSPITALITY & FAN FACTORY GAAN SAMEN VERDER ALS 1

PERSBERICHT:
Na een aantal verkennende gesprekken tussen Dirk Willemsen en Olaf van der Ham van qb hospitality en Erik Bemelmans en Gerard Sterkenburg van Fan Factory, is er besloten om de krachten van beide organisaties te bundelen.
Er heerst een sterk geloof dat wij op het gebied van strategie, structuur, cultuur, mensen, middelen en markten samen meer zijn dan de som der delen.
Beide organisaties opereren sterk vanuit het geloof dat je met je merk en je mensen duurzaam hét verschil kan maken.
qb hospitality begeeft zich ook deels buiten de wereld van eten, drinken en slapen. Fan Factory heeft ook een sterke ambitie om in andere branches te gaan acteren. Bovendien is zij ook voor toeleveranciers van de horeca actief voor hun klanten. Tevens beschikt qb hospitality over ruim 17 jaar ervaring op het gebied van mystery visits op hoog kwalitatief niveau.
Fan Factory heeft met haar 26 jaar ervaring ook een sterke positie in de institutionele markt en retail en beschikt over een sterk fundament van gast/klant- en medewerker onderzoeken, de zogenaamde Fan scans.
Verder hebben beide organisaties in het verleden krachtig geïnnoveerd in digitale oplossingen voor communiceren, leren en ontwikkelen op maat. Juist met deze fusie kunnen wij hierin ook onze krachten verder bundelen. Tenslotte creëren wij onderling met deze samengang meer rendement en duurzame groei. Ook realiseren wij hiermee bij beide organisaties minder kwetsbaarheid bij eventuele calamiteiten.
We moeten kiezen om te worden gekozen. Daarom gaan wij samen door onder de naam Fan Factory. Juist omdat deze naam zo expliciet is en staat waarvoor wij gaan. Ook hebben wij besloten per direct vanuit 1 pand te opereren, het WATpand in Ede waar naast Fan Factory ook Foodstep, PS in foodservice, Food Inspiration, Shoot my Food, SJIFT happens en Foodservice Network zijn gevestigd.

DE FAN FLASH

Elke 6 weken sturen we een inspirerende mailing om je op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen op het gebied van organisatieontwikkeling en HR.
Hieronder een aantal artikelen uit voorgaande Fan Flash mailings.

Load More Posts

Schrijf je gratis in voor de Fan Flash!